Oct., 28, 2011

U.S. Department of Justice/NSD
FARA Registration Unit

600 E Street, NW

BICN Building Room 1300
Washington, DC 20530

Attn: Heather Hunt
Bureau Chief, FARA Registration Unit

Reference: Foreign Agents Registration Act

Ms. Hunt:

. I have become aware of two nationally distributed television programming networks

that appear to be produced by foreign countries, both of which clearly make political
statements and otherwise attempt to influence public opinion, yet I have not noticed
a conspicuous statement in the programming that it is distributed on behalf of a
foreign principal and that additional information is on file with the Department of
Justice, nor do the networks or their principals appear to have registered as foreign
agents as required by the Foreign Agents Registration Act.

Specifically, the networks are Al Jazeera English (AJE), which is funded by the
government of Qatar, and Russia Today (RT), which is funded by Russia.

Both programming networks are distributed nationally to television broadcast
stations, as well as to cable television and direct broadcast satellite operators, by
MHz Networks (which is owned by Commonwealth Public Broadcasting Corporation,
a Virginia corporation), Free Speech TV of Denver, Colorado, as well as Roku of
Saratoga, California.

Sincerely,

ey

2640 Spruce Creek Bivd. E
Port Orange, FL 32128
(386) 212-1369



